چگونه باید برای مدرسه آماده شوم؟
بازی جزئی از حیات آدمیست و از آغاز زندگی با او همراه بوده است. انسان برای رشد ذهنی و اجتماعی خود به تفکر و حرکت و جنبش نیازمند است؛ بازی پایهی اصلی این تفکر و اندیشه است.
کودک از طریق بازی آمادگی جسمی برای مقابله با مشکلات را میآموزد. بازی راهی است برای ارضای حس کنجکاوی کودک نسبت به دنیای اطرافش و او را برای عهده دار شدن وظایف اجتماعی و اقتصادی آماده میسازد. بازی تنها بخاطر سرگرم کردن و شاد شدن کودک نیست که اهمیت دارد بلکه برای او یک عمل کاملا جدی است. کودک از طریق آن با دنیای اطرافش ارتباط برقرار میکند. با قوانین و مقررات و رعایت آنها در طی بازی آشنا میشود. همکاری و مشارکت اجتماعی را میآموزد. تواناییهای خود را بروز میدهد و رقابت و برد و باخت را تجربه میکند.
کودک در طی بازی احساسات خود مثل ترس و خشم یا محبت را بروز میدهد. بازی به کودک تفکر کردن را می آموزد. به یادگیری زبان در کودک کمک میکند. قوه تخیل او را پرورش می دهد. در طی بازی کودک با همسالان یا اسباب بازی هایش می توان به مشکلات او یا مسائلی که باعث آزار او می شود پی برد.
یادگیری سرگرم کننده
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.
کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد.
در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.
از کودک خود بیاموزید
اگر میخواهید کودک خلاقی داشته باشید به سراغ بازیهای خلاقانه بروید. شادی کودک در حین بازی باعث پرورش خلاقیت کودکان خواهد شد. کودکی که از یک قوطی خالی به عنوان ماشین استفاده می کند در واقع در حال انجام یک بازی خلاقانه است که به او در شناخت دنیای والدینش کمک میکند. بازی های خلاقانه توانایی تقلید و یادگیری را در کودک افزایش می دهد و یادگیری زبان را در کودکی که نوپا است تسریع می بخشد.
از نظر روانشناسان کودک اسباب بازی سبب پرورش قدرت ذهنی، جسمی، عاطفی و اجتماعی کودک میشود و به ایجاد ارتباط بین کودک و دنیای بیرون کمک میکند.
نکته مهم در انتخاب اسباب بازی برای کودک تناسب آن با سن و ویژگیهای جسمی و روانی کودک است تا بتواند مفید و مؤثر واقع شود. گزینش اسباب بازی مناسب برای کودک به شکلگیری تمایلات عاطفی و روانی او کمک میکند و اگر والدین در انتخاب خود دقت نکنند موجب سوق دادن تمایلات کودک به سمتوسویی میشود که مورد انتظار آنها نبوده است.
انتخاب کلاس های مناسب
کودک در اولین ماههای تولدش با انجام حرکاتی مثل غلطیدن و لگد زدن، تکان دادن دستوپا با بازیهای جسمی و حرکتی آشنایی دارد. او کمکم یاد میگیرد که چگونه صداهای مختلفی را از حنجرههاش بیرون بیاورد، با انگشتان خود بازی کند و اسباب بازی را به سمت خود بکشد. او کمکم صداها را کشف و شناسایی میکند.
در حدود دو سالگی تمایل کودک به استفاده از اشیاء اطرافش به جای اسباب بازی دیده می شود. او مکعبها را روی زمین به شکل قطار میچیند و بازی میکند. سعی کنید تا به توانایی کودک در ساختن اسباب بازی خلاقانه کمک کنید. در 4 سالگی کودک علاقه زیادی به برش کاغذ دارد و با آنها شکلهای گوناگونی را روی مقوا میچسباند. او با گل اشکال مختلفی را بوجود می آورد و بیشتر از ساختن لذت میبرد تا خراب کردن و از نو ساختن.
در هفت یا هشت ماهگی تقلید صدای مادر توسط کودک کاملا ملموس است. از بچه گانه صحبت کردن با او پرهیز کنید. کلمات را بصورت واضح و درست بکار برید. با نگاه مستقیم با او صحبت کنید. بازی با کلمات ساده و تکرار آن را با او انجام دهید. مثل مامان، سلام…